صفحه اصلیمشتری خدمات ,خوش آمدید.شما اینجا هستید: عدم شناخت مالک قبلی1403/01/10ورود به سیستم
کد خبر: 1019تاریخ انتشار خبر: 11/02/1401 - 9:30تعداد بازدید: 548

عدم شناخت مالک قبلی


ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.

در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (imei) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

 با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، متاسفانه تعداد زیادی شکایت در این زمینه به مرکز پاسخ گویی سامانه همتا، واصل شده است. این شکایت‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی ندارم که از ایشان درخواست انتقال مالکیت نمایم.
  2. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. به شماره همراه فروشنده دسترسی دارم اما خاموش است و نمی‌توانم درخواست انتقال مالکیت کنم.
  3. دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریداری کرده‌ام. از شناسه (imei) دستگاهم توسط فروشنده، سوء استفاده شد و الان دستگاهم قطع شده است.

 

سامانه همتا ضمن تاکید مجدد و موکد دوباره در زمینه ضرورت انتقال مالکیت و فعال سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، اعلام می‌دارد که در صورت تایید برخی شرایط، امکان ارائه راهنمایی در مورد شماره سیم کارت خریدار در سامانه همتا فراهم شده است.

حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

1- در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوء استفاده نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

2- در صورتی که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوء استفاده نشده باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش زیر شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

3- در صورتی که از شناسه‌های دستگاه سوء استفاده شده باشد، شماره مالک در هیچکدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود.

4- در صورتی که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مشاهده نمایید.

توجه: در تمامی حالت‌ها، همتا پاسخگویی بیشتری نمی‌تواند داشته باشد.

در ادامه مراحل انجام این فرایند، آورده شده است.

 

مرحله یک:

ابتدا وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir   شوید.

 

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

 

مرحله سه:

در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (imei)» شوید.

 

مرحله چهار:

در مرحله بعد باید یکی از شناسه (imei)های دستگاه مربوطه را وارد نمایید.

 

مرحله پنج:

درصورتیکه این شناسه (imei) تحت مالکیت قطعی هیچ سیمکارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوء استفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود.

 با کلیک برروی گزینه ok اطلاعات به صورت محدود نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید در صورت در اختیار داشتن سیم کارت نمایش داده شده اقدام به افزودن دستگاه نمایید. مشاهده آموزش افزودن دستگاه





نام:
آدرس پست الکترونیکی:
نظر: *
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 
×
Powered By Sorooshan Co